Tuesday, October 7, 2008

للعلم ده مجرد حلم






السلام عليكم

نفسي : كل سنه وانتي طيبه يا بوتا الدراسه بدأت يارب تكون سنه حلوه عليكي

انا : وانتي طيبه يا نفسي ومتشكره على الدعوة يارب تكون سنه حلوه عليكي انتي كمان

نفسي : هاه يا بوتا ناويه على ايه

انا : ناويه على كل خير ان شاء الله

نفسي : مش ناوية تتغيري

انا : لا مش ناويه هعهعهعهعهعهعهع وبعدين انتي مالك يا رخمه

نفسي : صحيح وانا مالي طيب على الاقل مش ناويه تظبطي نومك

انا : نومي تصدقي عندك حق صحيح يا نفسي نفوستي حلمت حتة حلم امبارح ربنا يجعله من حدك ونصيبك

نفسي : ايه هو

انا : خير اللهم اجعله خير انا كان فيه طفله نايمه مامتها جت صحتها الصبح علشان تروح المدرسه

البنت قالتلها سيبيني خمس دقايقه يا ماما

مامتها سابتها ورجعتلها تاني صحتها

البنت قامت صممت انها متغسلش وشها لغايه ما مامتها تلبسها هدوم المدرسه علشان لو غسلت وشها هتفوق وهي عايزه تكمل نومها وهي بتلبس

البنوته لبست هدومها وغسلت فعلا وشها وبعدها مامتها عملتلها قطتين ونزلت لها القصه الفرانشه

نفسي : بجد فرانشه وااااااااااااااااااو

انا : ممكن متقطعنيش اسكتي خالص خليني اكمل

المهم البنت نزلت المدرسه وملقتش اي حاجه حلوه في المدرسه غير حصص الرياضه لانها كانت بتحبها اوي وكان اهم حاجه عندها انها تحل المسأله اول واحده في الفصل وتروح تديها للمدرس يعلمها ويقلها صح

البنت رجعت من المدرسه نامت اكلت شربت

قامت بقى علشان تعمل الواجب

نفسي : ايه ده ديه شكلها دحيحه نياهاهاهاها

انا : ممكن تسكتي يا ظريفه بقلك تعمل الواجب مش تزاكر فيه فرق

سيبيني بقى اكمل ممكن

وهي قاعده بتزاكر كانت بتبص من الشباك كل شويه

لقيت اخوها الكبير جري

نزلت على السلم جري وهي حافيه

قام هو خدها في حضنه وباسها

تصدقي كان حضنه دافي اوي

نفسي : يا صباح الاستهبال وانتي فاكره الحضن من الفيلم ههههههههه قصدي الحلم

انا : اها فاكراه اوي اوي اوي ومش قادره انساه وكمان هي فضلت متعلقه بيه لغايه ما دخل الشقه وهي ملازماه زي ضله مش عايزه تسيبه

هي كانت بتحبه علشان حنين وعلى طول كانت بتاخد منه اقلام يوني بول فسفوري وازرق واقلام رصاص روترنج

نفسي : واااااااااااو ياريت كان ليا اخ يديني اقلام من ديه انا اخواتي بيدوني بالقلم بس

كفايه تهريج بقى

انا : على فكره هي عندها اخوات تاني كلهم اكبر منها وهي بتحبهم كلهم وهما كمان بيحبوها

المهم مامتها كانت خارجه وطبعآ هي مش بتسيب مامتها ابدآ ما هي اخر العنقود سكر معقود وهي من كتر ما سكرت لزقت في مامتها وكان على عينها تسيب اخوها الكبير نايم بس هو كان نايم

نفسي : حلوه موضوع سكرت والله وبقينا بنهزر

انا : ايوه ياختي بهزر من الغلب استني بقى اكملك

ونزلت راحت عند ناس وهي من زمان مبتحبش الناس والزحمه وخصوصا انهم كانو بيخنوقوها وكفايه انهم بيبقى عايزين يقعدوها على كرسي لوحدها مش على رجل مامتها بس هي ابدا مكنتش توافق كان اخر احتمال ليها انها تقعد جنب مامتها لزق كده

ليه بقى ماهي بنوتتنا لئيمه من صغرها علشان لما تزهق تفضل تشد في مامتها وتدوس على ايدها معناها

قومي بينا نمشي قومي بينا نمشي قومي بينا نمشي

وهي شهادة لله كانت زنانه من صغرها

المهم رجعت فعلا البيت

لقيت اخوها الكبير صحي ولبس وخلاص هينزل

طبعا اكيد حفظتي فضلت لازقه فيه لغايه ما نزل

مش سابته غير على باب الشقه وهي بتسلم عليه وبتبوسه وبتقله هتيجي امتى وهو يقولها مش هأخر وهو نزل فضلت واقفه على السلم تطمن عليه

وبعدين جري على الشباك تشوفه وهو ماشي في الشارع

نفسي : شحتفتي قلبي

انا : ياريت تحسي يا نفسي

ياريت

وطبعآ مش لازم اقلك انها بعدها دخلت نامت

وخلص اليوم

نفسي : اخييييييييييييييييييييرآ

انا : تصدقي يا نفسي كان نفسي اكون البنت ديه لو ليوم واحد

نفسي : نعم نعم ما انتي هي فعلآ

ده مش حلم يا بوتا دي ذكرى

وكل اللي انتي فيه ده اشتياقك للحاجه ديه مش اكتر

معلش يا بوتا مش انتي اللي من زمان بتقولي كل سن وليه جماله

انا : بس انا نفسي ولو اعيش يوم واحد بس زي زمان

نفسي : ايه يا بوتا معلش يا حبيبتي لسه فيه ايام كتير احلى واحلي

انا : شكرآ نفسي



على ذكرى ساعات فحياتنا زمان

عايشين نتنمى يوم من العمر اللي فات

ونعيش مع ناس كانو اغلى الناس وياريت لو ترجع بينا اجمل ذكريات


2 comments:

NoOR said...

تصدقي يا بوتا نفسي اعيش و لو نص يوم من زمان مش يوم

bota said...

احنا ندور على حزمبل بتاع سعاد حسني ونقوله احنا هنطلع اجدع منها ونقعد يوم واحد من غير ما نقلك عايزين تاني
صدقني اول ملاقي حزمبل ده هقلك يا نور